Reise

Budapest.

Det er mange mysterier her i verden. Et av dem er hvordan jeg har fått over ti nye følgere uten å poste et eneste nytt innlegg på fem måneder (hei til dere). Dette innlegget skal egentlig ikke hand...

Stockholm.

I august var jeg over en uke i Stockholm. Det er fint å besøke naboland. Ekstra fintfordi man ikke trenger å fly og slippe ut ville mengder med karbondioksid. Tog fra Oslo til Stockholm og tilbake ...

Økologisk gård i Berlin.

Jeg er stor fan av guidebøker. Problemet er bare at de ofte ikke passer helt til meg. Fancy shopping, kaféer med prisbelømt kaffe men som ikke er noe koselige, halvveis spennede museer, utesteder m...

Instax Mini: Et semester i Hong Kong.

Her kommer en hel haug med instax-bilder jeg tok i Hong Kong og på reisene vi var på. Desverre hadde jeg ikke med kameraet til Kina, men her er noen fra Hong Kong, Macao, Taiwan, Kambodsja og Thail...

Berlin.

Berlin er en av de få byene jeg har følt meg hjemme i med en gang jeg kom dit. Den er ikke så pen som Paris, ikke så idyllisk som Amsterdam, ikke så kul som London. Den ligger ikke ved havet som St...

Kambodsja.

Jeg har vært mange kule steder i verden. Jeg har til og med vært i Mummidalen. Men jeg må si at få steder slår tempelområdene utenfor Siem Reap i Kambodsja. Vi kjørte tuk-tuk fra tempel til tempel ...

Kina.

Hei. For noen uker siden var jeg på helgetur til Kina. Det høres jo litt rart ut. Men sant er det allikevel. Der så det sånn her ut. Seriøst. Litt kontrast til dette. (Jeg føler meg litt for lite...

Kinamat er best utenfor Kina.

Plutselig er jeg på andre siden av jorda. I Hong Kong. Og det er jo ganske kult. Selv om jeg ikke liker høye bygninger. Det er derimot liker er skolen min: Og toetasjes trikker: Og denne katt...

Venezia.

Ti bilder fra fin Veneziatur og dagsutflukt til Gardasjøen med svaner og ender og turkist vann. Min aller første reise der jeg lot digitalkameraet ligge igjen hjemme. Like greit egentlig. ...

Syria og Libanon.

Nå har jeg vært på tur. Tur er det beste jeg vet. Altså, ikke den norsketa på fjellstøvlene og gå tre mil for så åkonsumere en appelsin oggå tilbake igjen versjonen av tur, men reisetur. En reise t...

Safari.

Greit. Jeg sa jeg ikke skulle lage Afrika-innlegg, men har innsett at jeg bare lurer meg selv ved ikke å innrømme atAfrika er alt som er, og har vært,i hodet mitt de siste seks ukene. Derfor må jeg...